واکنش نمایندگان مجلس به عملکرد تلویزیون ایران در مورد زلزله

با گذشت دو روز از وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، انتقاد نمایندگان مجلس و رسانه های ایران به نحوه پوشش اخبار زلزله توسط شبکه های تلویزیونی حکومتی شدت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در جلسه علنی دوشنبه ۲۳ مرداد  مجلس، علی لاریجانی رئیس قوه مقننه از مسئولان رادیو – تلویزیون ایران خواست با "درک شرایط سخت مردم" با آنها همدردی کنند.

این تذکر بعد از آن مطرح شد که عده ای از نمایندگان مجلس به گلایه از عملکرد تلویزیون ایران پرداختند و به ویژه، پخش یک برنامه تلویزیونی طنز به نام "خنده بازار" را در شامگاه یکشنبه مورد انتقاد قرار دادند.

در واکنش به پخش این برنامه، یونس اسدی نماینده مشکین شهر در صحن علنی مجلس گفت: "مسئولان صداوسیما خجالت بکشند. آنجا مردم جان خود را از دست داده اند و اینجا خنده بازار پخش می کنند، بیگانگان با ما ابراز همدردی می کنند ولی صداوسیمای ما نه."

در واکنشی دیگر، نادر قاضی پور نماینده ارومیه با گلایه از اعلام نشدن عزای عمومی توسط سازمان صدا و سیما و رئیس جمهور اظهار داشت: "آیا جان ما آذربایجانی ها عزیز نیست؟"

مسعود پزشکیان نماینده تبریز نیز با ناکافی دانستن اطلاع رسانی تلویزیون از زلزله اخیر گفت: "انگار که نه انگار بین ۷۰ تا صددرصد ۲۰۰ روستا تخریب شد و ۳۰۰ نفر کشته شدند و جمع زیادی بی‌خانمان شدند."

انتقاد از نحوه پوشش خبر زلزله توسط تلویزیون در شرایطی صورت می گیرد که دیروز هم برخی نمایندگان مجلس، به انتقاد شدید از مسئولان این رسانه پرداخته بودند.
روز یکشنبه علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز، در مصاحبه با ایسنا اظهار داشت: "مردم از انعکاس خبری صدا و سیما در خصوص زلزله روز شنبه بسیار گله‌مند بودند و علی‌رغم اینکه شب گذشته صدها نفر زیر آوار بودند، در برنامه‌های تلویزیونی و سحرگاهی اشاره‌ای به وقوع این فاجعه نشد."

غلامحسین مسعودی ریحان نماینده اهر و هریس در مجلس هشتم نیز در مصاحبه با ایلنا گفت که "شبکه‌های خارجی خیلی بهتر از صدا و سیما عمل کردند" و افزود: "اگر اطلاع رسانی به موقع توسط صدا و سیما انجام می‌شد، کمک‌های مردمی و حتی کمک‌های خارجی به این مناطق سرازیر می‌شد".



منتقدان نحوه اطلاع رسانی تلویزیون، این رسانه را به عدم پوشش لحظه به لحظه اخبار زلزله در روزهای شنبه و یکشنبه، نپرداختن کافی به این حادثه و جوانب آن در بخش های خبری و ایجاد نکردن تغییرات لازم در اولویت پخش برنامه های عادی تلویزیونی متهم می کنند.

گروه های امداد نجات هلال احمر مراغه به مناطق زلزله زده اعزام شدند

امیرمحمد نایبی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو گروه امداد و نجات شامل گروه متخصص آوار برداری و گروه تامین وسایل اولیه و ظروف، برای امداد رسانی به حادثه دیدگان زلزله اهر و ورزقان شنبه شب به این مناطق اعزام شدند.
e3yuknqtbu6w7692wbhg.jpg
وی گفت: گروه آواربرداری اعزامی هلال احمر مراغه شامل 15 نفر متخصص آوار و پنج نفر روانكاو و گروه تامین نیازهای ضروری نیز در قالب خودرو نیسان با 110 سری وسایل و لوازم ضروری و ظروف مورد نیاز به این مناطق اعزام شدند.
s7pysvp5gw62ajk4rvna.jpg
وی یادآور شد: همچنین یك دستگاه آمبولانس این جمعیت مجهز به تیم پزشكی برای كمك رسانی به امداد و نجات زلزله دیدگان اهر و ورزقان به این مناطق اعزام شده است.
m5ofzzg7h5deb1yky8s9.jpg
نایبی اظهار كرد: هم اكنون 100 نفر از نیروهای امداد و نجات هلال احمر این شهرستان از جمله گروه خواهران شامل 20 امدادگر متخصص آوار آماده اعزام به مناطق حادثه دیده استان هستند.
jw2ig1348blya3t8iiv3.jpg
وی با تاكید بر لزوم جمع آوری كمك های مردمی برای ارسال به مناطق زلزله دیده، افزود: چادرهای هلال احمر این شهرستان در دو میدان اصلی مصلی و طلوع فجر و نیز در ساختمان مركزی این جمعیت، آماده دریافت هرگونه كمك های مردمی از جمله مواد غذایی فاسد نشدنی برای حادثه دیدگان است.
آذربايجان باشون ساغ اولسون
http://tabriz.irib.ir/index.php?

option=com_content&view=article&id=5907:1391-05-22-09-55-45&catid=117:1390-07-07-14-08-55&Itemid=589


0yjpmxcsmiauce1iyyy.jpg

مسلمانان ميانمار

کشته‌ها در میانمار به 52هزار نفر رسید
(18+)
و مسلمانان و انسانها فقط ناظرند!!؟؟
ادامه نوشته

به مناسبت اول مهر

ومن اياته خلق السماوات والارض واختلاف السنتكم والوانكم ن في ذلك لاياتٍ للعالمين

روم 22

و از آيات او آفرينش آسمانها و زمين، و تفاوت زبانها و رنگهاى شماست; در اين نشانه‏هايى است براى عالمان! 
 
And among His Signs is the creation of the heavens and the earth, and the variations in your languages and your colours: verily in that are Signs for those who know.

 13 سوره حجرات:

"يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ"
"ای مردم، ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم و آن گاه شعبه‌های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند، همانا خدا کاملا دانا و آگاه است."


 وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا إِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ
(۱۲۰) آل عمران
و اگر ( در برابر اذیّت و آزارشان ) بردباری کنید و تقوا پیشه سازیدحیله گری آنان هیچ ضرری به شما نمی رساند ، شکی نیست خداوند بدانچه انجام می دهند احاطه دارد.

y92fhitq187fbdlgqt.jpg

keqkecr73kol83shnnpp.jpg


ادامه نوشته

زني که پروانه بود و 738 روز در زمين زندگي نکرد!

 

q7zsf8erxwgap14nicq6.jpeg


bdjrg0ivohzky7gklbb.jpg

اگر دریاچه ارومیه خشک شود میسپارم که بر سنگ مزارم تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند از بی‌ عرضگانِ این برهه از تاریخ بوده ام

ادامه نوشته

علت مرگ دریاچه ارومیه چیست؟

ub64bzlu1j047mlzxq2.jpg
فرق دریاچه وان و دریاچه ارومیه را ببینید.

فاصله این دو از هم تقریبا 150 کیلومتر می باشند.
آیا این خشک شدن طبیعی است؟
چرا مجلس به طرح دو فوریتی نجات دریاچه رای منفی داد؟

RAMAZAN bayraminiz kutlu olsun

uzy7ynajcdz0mtyp5bv.gif

ای که از عشق علی دم می زنی بر یتیمان علی سر می زنی؟



 

y5ytrha856l1g1j08j7.jpg 

gnbm0liu2qhmq8spw3i6.jpg

رسول گرامي حضرت محمد ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ فرمود:

كسي كه يتيمي را سرپرستي كند و عهده دار نفقه و مخارج او گردد من و او در بهشت پهلوي يكديگر هستيم. سپس انگشت سبّابه و انگشت وسطي را پهلوي هم گذاشت و فرمود: مانند اين دو كه پهلوي يكديگرهستند.

s2o5bge77ye11y5ok1m.jpg

دست هایی که کمک می کنند از لب هایی که دعا می کنند با ارزش ترند.

درود بر انسانهاي آزاده

ادامه نوشته

به اسم استان و به كام تبريز

به اسم استان و به كام تبريز

 معاون برنامه ريزي استاندار  آذربايجان شرقي گفت: قطب سوم خودروي كشور با توليد خودروي ارزان قيمت در استان راه‌اندازي مي‌شود.

 

 فرخ مسجدي صبح امروز در جمع مديران صنعتي آذربايجان شرقي با اشاره به طرح توليد قطب سوم خودرو در استان اظهار داشت: با بهانه قرار دادن مصوبات سفر رياست جمهوري كه دو واحد توليدي خودرو مصوب شده مي‌توان در زمينه توليد قطب سوم خودرو اقدام كرد.

 

وي يادآورشد: در حال حاضر شركتي فعال در زمينه توليد قطب سوم خودرو با توليد خودروهاي تجاري و نيز خودروي ارزان قيمت مردمي اعلام آمادگي كرده كه با تاييد كميته كارشناسي در كارگروه تخصصي امور اقتصادي و توليدي آذربايجان شرقي بررسي خواهد شد.

 

معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان شرقي ادامه داد: در حال حاضر دو قطب توليد خودرو در كشور فعال هستند كه فعال شدن قطب سوم كشور در استان مي‌تواند محقق شود.

وي با خودداري از طرح نام سرمايه‌گذار اين طرح، ادامه داد: اگر اين طرح مصوب شود حركت و تحولي مهم در صنعت و اقتصاد استان رخ خواهد داد.

منبع خبر :

http://jahannews.com/vdcao6n6i49naa1.k5k4.htm

بنظر شما  بجاي كلماتي كه زيرشان خط كشيده شده  كلمه  مناسب كدام است؟

الف : تبريز

ب :  گزينه الف

ج :  گزينه الف و ب

د : همه موارد


بقيه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

کمالوند آزربایجان



l0og367usgeqss9p5r.jpg




ادامه نوشته

امور فرهنگی واجتماعی شهرداری مراغه برگزار مي کند

براي مشاهده جزءيات لطفا بر روي تصوير كليك نماييد

7sglafys58efk45lsh.jpg

فزت برب الكعبه

5chc0upp3n5sapib2.jpg

این قضیه واقعیت داره و توی مشهد اتفاق افتاده

مسافرکش بدون مسافر داشته میرفته یهو کنار خیابون یه مسافر مرد با قیافه ی مذهبی میبینه کنار میزنه سوارش میکنه و مسافر صندلی جلو میشینه
یه دقیقه بعد مسافر از راننده تاکسی میپرسه : آقا منو میشناسی؟ راننده میگه: نه
یهو راننده واسه یه مسافر خانوم که دست تکون میده نگه میداره و خانومه عقب میشینه
مسافر مرد از راننده دوباره میپرسه منو میشناسی؟ راننده میگه : نه شما ؟ مسافر مرد میگه : من عزرائیلم. راننده میگه : برو بابا اُسکول گیر آوردی؟
یهو خانومه از عقب به راننده میگه : ببخشید آقا شما دارین با کی حرف میزنین؟
راننده تا اینو میشنوه ترمز میزنه از ترس فرار میکنه
بعد زنه و مرده با هم ماشینو میدزدن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
بنام خداوند بخشنده مهربان

t8kjpzskw6la1g067lac.jpg

إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ
ما قرآن‌ را در شب قدر نازل کردیم!

وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَیلَةُ الْقَدْرِ
و تو چه می‌دانی شب قدر چیست؟!

لَیلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ
شب قدر بهتر از هزار ماه است!

تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ
فرشتگان و «روح» در آن شب به اذن پروردگارشان
برای تقدیر هر کاری نازل می‌شوند.

سَلَامٌ هِی حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ
شبی است سرشار از سلامت و برکت و رحمت تا طلوع سپیده!


التماس دعا

اردوغان به سومالي سفر كرد

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، برای بررسی اوضاع در سومالی که با بزرگترین فلاکت گرسنگی ٦۰ سال اخیر رو در روست، عازم این کشور گردید. 
نخست وزیر را در این سفر، همسرشان امینه اردوغان، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر، فاطمه شاهین وزیر سیاستهای اجتماعی و خانواده، رجب آک داغ وزیر بهداشت، احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه، مهدی اکر وزیر کشاورزی، دامداری و مواد غذائی، عمر چلیک معاون رهبر حزب عدالت و توسعه و محمد گورمز رئیس اداره امور دینی ترکیه همراهی میکنند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، در این دیدار یک روزه با شیخ شریف احمد رئیس جمهور سومالی دیدار و گفتگو کرده و از اردوگاههای کمکی بازدید خواهد نمود.


rij99ubo5bqhojd29bcf.jpg

نخست وزیر، اردوگاه پناهندگان و بیمارستان صحرائی بر پا شده از سوی هلال احمر و وزارت بهداشت ترکیه در سومالی را نیز افتتاح خواهد کرد.

http://www.trtpersian.com/trtworld/fa/newsDetail.aspx?haberkodu=d5d49387-127f-4d4c-8e26-74d2141dd076


استان مراغه

استان مراغه

همه روز اصواتی مبنی برتشکیل استان های جدید در کشور به گوش می رسد و این اصوات آزار بس کثیری را به مغز القا می کند که چرا مراغه ای که قدمت طرح مسئله استان شدن آن شاید به قبل انقلاب هم برسد تا به حال استان نشده است.

d98j612a87sem7r97zm.jpg


مقصر اصلی کیست؟خواب مستولی بر مردم این شهر مقصور است یا قدرتی ماورای این امر یعنی تبریز؟

frh9aoqddyt73oz8dcd.jpg

به نظر شما علت عدم استان شدن شهرستان در چیست؟تبریز مقصر است یا مردم مراغه؟

7bwh4i3bzu0i483fyath.jpg

طبیعتا هر دو نقش دارند ؟اما!!!تاسف در بیان این مطلب که تبریز با هرگونه پیشرفت در مراغه مخالف است ؛ نمود ان را بارها و بارها مشاهده نموده ایم

807z0lqkauminhuneaz1.jpg

چند مثال می توان بیان کرد که مراغه در شرف پیشبرد اهداف بود ولی مرکز استان (تبریز ) مخالف این پیشرفت بودند یک نمونه دو نمونه سه نمونه ؟؟؟ نه بیشمار نمونه....

puph1smmdsbenn2lcmwe.jpg

مع الوصف مراغه باید از تابعیت تبریز خارج شود .

http://maragheh1390.mihanblog.com/post/13


خيابان 27 منطقه 6 تهران به نام شهيده راشل کوري مزين شد.

. "وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ نَصيرا" نساء ۷۵.

"شما را چه شده است كه در راه خدا به مقاتله برنمي‌خيزيد؟ در حاليكه مردان و زنان و كودكان بيچاره و مستضعف صدا مي‌زنند: پرودگارا! ما را از اين قريه‌اي كه اهلش ظالم است نجات بده! و برايمان از طرف خودت وليّي قرار بده و برايمان از طرف خودت ياريگري قرار بده”


pq0c18b21rrfq27rvrdm.jpg

q4nnulx25xz5vqykdei.jpg

ovvjr40q4h9mfohnavj4.jpg

پيامبرخاتم (ص) مى فرمايد: «... و مَن أخذ للمظلوم مِن الظالم كان معى فى الجنة مصاحباً...»؛ «هركسى داد ستمديده اى را از ستمگر بگيرد، در بهشت با من و يار و همنشين من باشد.»

ادامه نوشته

ثبت ملي محوطه چالا چوقور يري مراغه

رئيس شوراي ثبت آثار تاريخي آذربايجان شرقي گفت: محوطه «چالاچوقور يري» شهرستان مراغه در فهرست آثار ملي كشور ثبت شد. 
ادامه نوشته

كمك سه ميلياردي خانواده خير مراغه اي بر آزادي زندانيان

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه مراغه ، از عملكرد مسئولان شهر هاي منطقه به خاطر كم توجهي به نياز زندانيان شهرهاي خود در زندان مراغه انتقاد كرد .

صادقي اصل امروز در جمع اعضاي هيات مديره انجمن حمايت زندانيان مراغه افزود : مسئولان برخي شهر هاي منطقه باوجود اعزام زنداني به زندان مراغه هيچ توجهي به امور رفاهي و حمايتي زندانيان وخانواده هاي آنها در زندان مراغه ندارند .

وي با بيان اينكه از سه شهر منطقه به طور متوسط از هر شهر نزديك به 200 زنداني در زندان مراغه دوره ندامت خود را سپري مي كنند افزود : انجمن حمايت زندانيان مراغه از خانواده هاي و اين زندانيان از محل كمك هاي خيران مراغه اي حمايت و مساعدت مي كنند .

فرماندار شهرستان ويژه مراغه ، از كمك سه ميلياردي خانواده خير مراغه اي بر آزادي زندانيان خبر داد .

وي افزود: اين ميزان كمك توسط خانواده مرحوم شفائي براي آزادي زندانيان جرايم غير عمد و حمايت از خانواده زندانيان هزينه خواهد شد .

وي با بيان اينكه در چهار ماه گذشته 750 ميليون ريال كمك نقدي و غيرنقدي صرف امورات خانواده هاي زندانيان زندان مراغه شده افزود : انجمن حمايت زندانيان مراغه از خانواده هاي 262 زنداني شهر هاي مراغه ، بناب ، ملكان و عجبشير حمايت نقدي و غير نقدي مي كند .

رئيس هيات مديره انجمن حمايت زندانيان مراغه همچنين از اجراي طرح احسان و اطعام همزمان با شبهاي رمضان براي خانواده زندانيان خبر داد و افزود : اين طرح به همراه خانواده هاي زندانيان برگزار مي شود.

برگرفته از وبلاگ اخبار شهرستان مراغه

http://samasana.blogfa.com/post-524.aspx


پروژه بلوار و بوستان وليعصر (عج )آماده بهره برداري مي شود


fy8w8abm4485i8s664iy.jpg

برگزاری مراسم کلنگ زني کارخانه کمپوست جديد شهرداری با مشارکت بخش خصوصی

dlap1jhhf3qp0rm61qxq.jpg
 به ادامه مطلب مراجعه نماييد
ادامه نوشته

رکورد مشت زنی جهان توسط ورزشكار مراغه اي شکسته شد .

رضا ارژنگ قهرمان فول كونگ فو ايران عصر ديروز در جمع چهارصد شهروند مراغه با اجراي 14 هزار مشت در يك نيم ساعت ركورد مشت زني جهان را كه پيش از اين توسط اروپايي ها 12 هزار مشت بود شكست .

اين ورزشكار مراغه اي قصد دارد با اجراي 20 هزار مشت در يك ساعت نام خود را در كتاب برترين هاي جهان گينس به ثبت برساند .

رضا ارژنگ 29 سال سن دارد و 10 سال است كه در رشته ورزشي فول كونگ فو فعاليت مي كند .


برگرفته از وبلاگ اخبار شهرستان مراغه

http://samasana.blogfa.com/post-522.aspx


حلول ماه رحمت بر تمام مسلمين جهان مبارك باد

یا عَلِیُّ یا عَظیمُ، یا غَفُورُ یا رَحیمُ، اَنْتَ الرَّبُّ الْعَظیمُ الَّذی لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ، وَهذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَکَرَّمْتَهْ، وَشَرَّفْتَهُ وَفَضَّلْتَهُ عَلَى الشُّهُورِ، وَهُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَیَّ، وَهُوَ شَهْرُ رَمَضانَ، الَّذی اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ، هُدىً لِلنّاسِ وَبَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفُرْقانَ، وَجَعَلْتَ فیهِ لَیْلَةَ الْقَدْرِ، وَجَعَلْتَها خَیْراً مِنْ اَلْفِ شَهْرٍ، فَیا ذَا الْمَنِّ وَلا یُمَنُّ عَلَیْکَ، مُنَّ عَلَیَّ بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنَّ عَلَیْهِ، وَاَدْخِلْنِی الْجَنَّةَ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ .
ادامه نوشته

نهمين نمايشگاه فرش دستباف ابريشمي مراغه اول تا پنجم مرداد ماه

معاون سازمان و رييس اداره بازرگاني مراغه گفت: 20 غرفه براي نمايش فرش هاي توليدي و صادراتي مراغه در محل دايمي نمايشگاه بين المللي داير شد.

ft2ce41m20jy81s4s8jd.jpg

ادامه نوشته

قتل عام خوجالی- فاجعه قرن

فاجعه خوجالی در پی عملیات اشغالگران نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی آذربایجان در تاریخ 26 فوریه سال 1992 اتفاق افتاد. زمان حمله واحدهای نظامی ارمنستان به شهر خوجالی تنها سه هزار نفر از ساکنان بی دفاع این شهر مانده بودند.
ادامه نوشته

مطالعه نهايي احداث بزرگراه مراغه -هشترود در حال اتمام است

وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِين

﴿۵۴﴾ سوره آل عمران

qau5mzwl3at69m394ddq.jpg


ادامه نوشته

به مناسبت نيمه شعبان سالروز ميلاد مهدي موعود (عج)

"با خاچاتوریان به خانه ای که تصرف کرده بودیم وارد و کودک ۱۳ ساله تورکی رادیدیم که توسط سربازان ارمنی به پنجره اتاق میخکوب شده بود خاچاتوریان برای اینکه جلوی گریه و فریادهای کودک را بگیرد پستان بریده شده مادرش را به زور در دهان وی فرو برد بعد از آن من پوست سر و سینه و شکم کودک را کنده و تایم گرفتم کودک در عرض هفت دقیقه بر اثر شدت خونریزی جان داد و من با این عمل دچار شادی و شعف زاید الوصفی شدم و تمام روحم سر شار از غرور گردید.خاچاتوریان جسد کودک
را تکه تکه کرده و در مقابل سگهایی که از نژاد خود ترکها هستند انداخت ! شب همانروز این کار را با سه کودک دیگر ترک تکرار کردیم."
ادامه نوشته

مراسم سالگرد قربانيان نسل کشي در سربرنيتسا برگزار شد

بلگراد - مراسم پانزدهمين سالگرد يادبود قربانيان نسل کشي مسلمانان 'سربرنيتسا' روز يکشنبه با شرکت بيش از 50 هزار نفر از شهروندان بوسني و هرزگوين و شمار زيادي از شخصيت هاي سياسي ديگر کشورها برگزار شد.
ادامه نوشته

شانزدهمين سالگرد كشتار سربرنيتسا (20 /تير / 1374)

وقوع جنگ براي «ياسمینا» شبيه يک شوخي به نظر مي رسيد

اين خواهر عزيز اشاره مي كنند كه بعضا صربهاي متجاوز از همسايه هايشان بوده اند

عزيزان اگر ما هم غفلت كنيم سرنوشتي بهتر از اين

برادران و خواهرانمان نخواهيم داشت


گر طالب صلحي        آماده جنگ باش


qq153ob1fa2bjc3d84d7.jpg

q9ypc5nm4wfe885gorw.jpg

ادامه نوشته

آشنايي با گراژده بوسنی و هرزگوین  ، خواهرخوانده مراغه


آشنايي با گراژده بوسنی و هرزگوین  ، خواهرخوانده مراغه

kdtfv7eel844am35bb62.jpg

البته به زبان English