آذربایجان

پرچمدار دموکراسی ، پیشگام توسعه

آذربایجان

پرچمدار دموکراسی ، پیشگام توسعه

سمسارهای روس

جودو  

 پیانو   

گودال  

 سکوت مسلک ما بود   

سقوط حق شما   

تپل تر از توپولف که نیستید  

 

شعری از : سبحان گنجی

حنایات ارامنه علیه آذبایجان ایران (۸)

        هجوم ارامنه ایروان به رهبری آندرانیک

8 -هجوم ارامنه ایروان به رهبری آندرانیک به خوی به قلم سیاه دربیان حرکت کردن آندرانیک پادشاه ارامنه از ایروان و نخجوان با جمع کثیر از ایشان به جهت تسخیر خوی و سلماس و شکست یافتن به تقدیر خداوند منان به تاریخ شانزدهم رمضان سنه سیصد و سی و شش هجری 1336 لشکر ظفر اثر عثمانی بعد از شکست یافتن ارامنه و فرار ایشان به جانب ارومیه ایشان را تعاقب کرده و تا کریوه قوشچی که اول خاک ارومیه است رفته بودند که ناگاه از سرحد جلفا تلگرافا به خوی خبر رسید در عشر دویم شهر رمضان.

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه علیه ایرانیان( ۷)

 ورورد ارتش عثمانی                  

جهت نجات ایرانیان                   

7  - اردوی ترکان به فاصله چند روز از وان حرکت کرده و با استعداد و مهمات لشکری و توپخانه وارد خوی گردید و دل اهالی را از پیچ و تاب و قلق و اضطراب برهانیدند .

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران (۶)

6ـ سرکوب ارامنه وان توسط لشکر عثمانی .

در بیان آمدن قشون ظفر نمودن ترکان بر سر ارامنه وان به تقدیر خداوند سبحان و آمدن ایشان به یاری اهل خوی و مستخلص کردن آن سامان از شر ارامنه مقارن تاریخ سیصد و سی وشش هجری1336ه ق.

ادامه مطلب ...

تظاهرات ۲۵ بهمن

تظاهرات ۲۵ بهمن تا پاسی از شب ادامه داشت .  

 

طرفداران جنبش سبز که می خواستند در میدان آزادی تهران همچون میدان آزادی ( التحریر ) مصر تحصن نمایند ؛ با خشونت بی حد ماموران و لباس شخصی ها روبرو گشتند .  

ماموران حتی به خانه های مردم نیز به زور وارد میشدند تا اگر فردی به خانه کسی پناه برده باشد بگیرنش .  

این وقایع در دنیا انعکاس شدیدی پیدا کرده است.  

بخشی از نیروهای اطلاعاتی به شناسایی گسترده تظاهرات پرداخته اند تا در روزهای بعد به دستگیری آنها اقدام کنند .  

مجلسیان راستگرا ازشدت هراس و نگرانی در وسط مجلس به جای طرح و بررسی منطقی مساله به شعار دادن علیه دولتمردان سابق کشور ( خاتمی ؛ کروبی و موسوی ) پرداختند .  

برخی از رسانه های خارجی از جمله BBC بطور کامل قطع شدند .  

هنوز آمار دقیقی از مجروحین " دستگیر شدگان و کشته های احتمالی در دست نیست .

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران (۵)

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران (۵)

5 -  عجب‌تر از همه اینکه بعد از آمدن قشون منصور عثمانی که در ازای شصت هزار نفوس تلف شده ارومیه و سلماس، در خوی نیز قریب سیصد نفر از ارامنه به قتل رسیده بود، جماعت سیاسیون ایران مخصوصاً از این جهت با اهالی خوی عداوت و خصومت خاصی به هم رسانیده و مدتی مدید انواع و اقسام تشنیع و توبیخ را در حق ایشان معمول داشتند و هی می گفتند چرا ارامنه را کشتید؟!

آخر به شما چه کرده بودند؟

دیگر نفهمیدیم که جماعت ارامنه چه به جا گذاشته بودند و ناکرده ظلمی کدام را رها کرده بودند که آقایان این همه سوزش اظهار می کردند.

ادامه مطلب ...

استبداد در قرن بیست و یکم درشکه ای در اتوبان تمدن جهانی

استبداد در قرن بیست و یکم

درشکه ای در اتوبان تمدن جهانی

امروز 25 بهمن 1389 در چهارراه قصر ( تقاطع شریعتی و عباس آباد ) تهران ساعت 9 صبح یک نفر  در حالیکه تصویر فرزندان شهیدش در دست و شال سبز بر گردن داشت بالای تاور ( جرثقیل ساختمانی ) واقع در پروژه مترو چهارراه قصر رفته بود  و قصد خودکشی داشت .

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذربایجان(۴)

جنایات ارامنه در آذربایجان (۴)

۴ـ جنایات ارامنه در ارومیه و سلماس در بیان احوالات اهالی ارومیه و سلماس و سر گذشت آن بیچارگان بعد از فرار قشون دولت و وقوع قتل و غارت بر مسلمانان  پس از آنکه اردوی دولت از سلماس شبانه فرار نمودند و ارشد قراجه داغی هم پیشتر از همه به سمت کوهی فرار کرده و یکباره تمامی صفحات سلماس و ارومیه از برای جماعت ارامنه مستخلص گردید.

 

ادامه مطلب ...

دیکتاتور مصر سقوط کرد

جنبش آزادی خواهانه و دموکراتیک ملت بزرگ و تاریخی مصر پیروز شد .  

 این واقعه بزرگ را به ملت مصر و تمام آزادی خواهان جهان  تبریک می گویم. 

 امیدوارم که درسی باشد برای جباران و جلادان که خود را نه خادم و نماینده ملت که  ولی نعمت و ارباب ملت می دانند.  

 بدانند که سیر دموکراسی خواهی جهان را فرا گرفته و از میلوشوویچ صرب تا حسنی مبارک و ... یک به یک ساقط خواهند شد . 

 سقط خواهند شد .  

 ملل به آزادی خواهند رسید هرچند نه مفت و مجانی . 

 اسرافیل دموکراسی بر صور آزادی میدمد و ملل به خواب رفته بیدار می گردند

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران (3)

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران(3)

 ارامنه شهر ارومیه و اکثر دهات را تسخیر نمودند و با نفوس اسلام دست بی‌رحمی باز کرده هر کجا که دست می‌یافتند قتل و غارت همی کردند و تحقیقاً از اهل ارومیه مندرجاً از اول فتنه تا آخرش سی چهل هزار نفوس ایرانی را تلف کردند .


ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران ( ۲)

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران ( ۲) 

۲ـ حمایت روسها از ارامنه :

تفنگچیان ارمنی از یمین و یسار ما دو جرگه همی آمدند چون در میان باغات که سر راه ما بود رسیدیم در آن بین یک مرتبه ارامنه بر ما شلیک کرده و جماعت را مانند برگ بید بر زمین بر زیر همدیگر بریختند. 

  

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران:

جنایات ارامنه  در آذربایجان ایران:  

قسمت اول

سندی که در زیر آورده شده است، بخشی از دست نوشته های مرحوم میرزا ابوالقاسم امین الشرع خوئی درباره جنایت، خیانت ارامنه، در استان آذربایجان به رهبری مارشیمون، سیمیتقو و اقبال السلطنه علیه اهالی تورک و ترقی خواه منطقه است. با توجه به اینکه کتاب حاضر در اواخر عهد امپراطوری قاجار به نگارش درآمده است.

 


ادامه مطلب ...

مقدمه ای بر تاریخ آذربایجان

 

مقدمه ای بر تاریخ آذربایجان

 

.

تاریخ درخشان هزاران ساله و افتخارامیز ملت بزرگ و تاریخ ساز ترک را نمیتوان در چند صفحه اینترنتی خلاصه کرد, تاریخ ترکان در هزاران جلد کتب تاریخی و مقالات علمی از طرف تاریخ شناسان دنیا، چه عقده ای های مغرض و چه افراد علم دوست و بیطرف، در دهه های اخیر بررسی شده و میشود ولی بدلایل فشار , اختناق و تحریفات از طرف حاکمیت شوینیستی و قوم گرای فارس در ایران اکثر جمعیت 30 میلیونی ترکان ایران از دسترسی به کتبی که تاریخ حقیقی و تحریف نشده ترکان را بیان کند بی بهره اند، و 80 سال است که دولت مرکزی ایران با خرج میلیاردها تومان از بودجه کشور مشغول تحریف تاریخ ترکان ایران میباشد تا آنها را از خود بیگانه کند.

ادامه مطلب ...

اعترافات تکان دهنده نویسنده مشهور ارمنی به قتل وتجاوز کودکان

    اعترافات  تکان دهنده  نویسنده مشهور ارمنی  

                  به سلاخی و تجاوز به کودکان


یکی‌ از شعرا و نویسندگان مشهور ارمنی به نام زوری بالایان در کتابی‌ تحت عنوان ؛ احیا دوباره روحمان؛ از قتل عام خوجالی در تاریخ ۲۶ فوریه ۱۹۹۲ که خود نیز در آن شرکت داشته چنین مینویسد: 

. 

با خاچاتوریان به خانه ای که تصرف کرده بودیم وارد و کودک ۱۳ ساله ترکی رادیدیم که توسط سربازان ارمنی به پنجره اتاق میخکوب شده بود خاچاتوریان برای اینکه جلوی گریه و فریادهای کودک را بگیرد پستان بریده شده مادرش را به زور در دهان وی فرو برد بعد از آن من پوست سر و سینه و شکم کودک را کنده و تایم گرفتم کودک در عرض هفت دقیقه بر اثر شدت خونریزی جان داد و من با این عمل دچار شادی و شعف زاید الوصفی شدم و تمام روحم سر شار از غرور گردید. ادامه مطلب ...

نگاهی به تاریخ آذربایجان

 نگاهی به تاریخ آذربایجان

 

 

تاریخ درخشان هزاران ساله و افتخارامیز ملت بزرگ و تاریخ ساز ترک را نمیتوان در چند صفحه اینترنتی خلاصه کرد، تاریخ ترکان در هزاران جلد کتب تاریخی و مقالات علمی از طرف تاریخ شناسان دنیا، چه عقده ای های مغرض و چه افراد علم دوست و بیطرف، در دهه های اخیر بررسی شده و میشود ولی بدلایل فشار ، اختناق و تحریفات از طرف حاکمیت شوینیستی و قوم گرای فارس در ایران اکثر جمعیت 30 میلیونی ترکان ایران از دسترسی به کتبی که تاریخ حقیقی و تحریف نشده ترکان را بیان کند بی بهره اند، و 80 سال است که دولت مرکزی ایران با خرج میلیاردها تومان از بودجه کشور مشغول تحریف تاریخ ترکان ایران میباشد تا آنها را از خود بیگانه کند.

ادامه مطلب ...

مرگ کورش به دست ملکه ی ترک

مرگ کورش به دست ملکه ی ترک


کوروش پس از فتح بابل ، بر آن شد با توسل به نیروی نظامی اش که فوق العاده نیرومند بود و تاکنون شکستی را تجربه نکرده بود، ماساژت را نیز مغلوب کند. ماساژت ها در شمال غرب ایران(آذربایجان) در کرانه رود آراکس(آراز) در همسایگی قوم ایسه دونر زندگی می کردند.
ادامه مطلب ...

بحران هویت درمیان جوانان آذربایجان !

بحران هویت درمیان جوانان آذربایجان ! 

در این جزوه به موضوع هایی چون بحران هویت در بین جوانان ترک زبان ایران , تحریف تاریخ ترکان در زمان خاندان پهلوی , و موقعیت کنونی زبان وفرهنگ ترکی در کشور به صورت خلاصه پرداخته شده است. ادامه مطلب ...