آذربایجان

پرچمدار دموکراسی ، پیشگام توسعه

آذربایجان

پرچمدار دموکراسی ، پیشگام توسعه

موافقت انگلیس با استقلال اسکاتلند

دولت انگلیس با استقلال اسکاتلند موافقت کرد .

 

دولت انگلیس اعلام کرده است که مردم اسکاتلند میتوانند بابرگزاری رفراندوم مستقل شوند .

 

این درحالی است که منطقه اسکاتلند مهمترین منبع نفت و گاز بریتانیا میباشد .

 

استقلال طلبان اسکاتلند اعلام کرند که هنوز وقت برای برگزاری رفراندوم مناسب نیست .

استقلال طلبان اسکاتلند  می ترسند که مردم اسکاتلند به استقلال رای ندهند چراکه دموکراسی در بریتانیا حاکم است و آنها همچون سایر شهروندان بریتانیا از تمام حقوق انسانی از جمله مشارکت سیاسی در کشور به شکل برابر با انگلیسی ها برخوردارند  و نیازی به استقال نمی بینند .  

قبلا اهالی ولز ، ایلند شمالی و اسکاتلند تحت سلطه انگلیسی ها که یکی از چهار منطقه اصلیبریتانیا میباشد بودند و از حقوق مساوی برخوردار نبودند و میل به واگرایی داشتند اما در حال حاضر در سایه دموکراسی و برابری  و امکان مشارکت مساوی در سرنوشت مشترک کشور میل به واگرایی کاهش و همگرایی اساسی و بنیادی شکل گرفته است .  

چندی پیش چک و اسلواکی به شکل مسالمت آمیز ازهم جدا شدند  و حتی خون از دماغ کسی هم نریخت . 

البته اتحاد ملل در کنار شناسایی هویت و حقوق آنها نتائج بسیار مفیدی دارد همچنانکه اهالی اروپا با میل و رغبت در کنار حفظشخصیت ملی ، اتحادیه اروپا را شکل دادند و بسیاری از کشورها در آرزو و در انتظار پیوستن به این اتحادیه هستند .

 

حالا مقایسه کنید بریتانیای شیطان پیر استثمارگر را با ایران عزیز که حتی اولیه ترین حقوق انسانی یعنی تحصیل به زبان مادری برای ملل غیر فارس اعم از کرد و بلوچ و ترک و ... ممنوع است و میلیونها نفر ازاهالی اهل تسنن حق ندارند در پایتخت ایران حتی مسجد داشته باشندو هرکس از حقوق انسانی برابر با هموطنان فارس زبان صحبت کند تجزیه طلب و جاسوس و ایادی بیگانگان خطاب و مجازات میشود . 

 

در این کشور حتی دفاع از محیط زیست و دریاچه ارومیه اگر در آذربایجان و مناطق غیر فارس باشد ، برابر با واگرایی و تجزیه طلبی خوانده میشود . 

اخیرا 26 فعال طرفدار حفظ دریاچه مجموعا  ارمیه به 1390 سال زندان و هزاران ضربه شلاق محکوم شدند .  

اما

ارمنی ها که اقلیت کوچکی بیش نیستند هم به زبان مادری خود تحصیل می کنند هم کلیسا دارند و هم حتی حق دارند علیه مسلمانان ترکیه هرسال تظاهرات برگزار کنند و شعار مرگ بر ترک مسلمان سر دهند . 

 

به این می گن دموکراسی از نوع ایرانی . 

 

واقعا که هنر نزد ما ایرانیان است و بس !!!!!!!!!!!!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد