آذربایجان

پرچمدار دموکراسی ، پیشگام توسعه

آذربایجان

پرچمدار دموکراسی ، پیشگام توسعه

موافقت انگلیس با استقلال اسکاتلند

دولت انگلیس با استقلال اسکاتلند موافقت کرد .

 

دولت انگلیس اعلام کرده است که مردم اسکاتلند میتوانند بابرگزاری رفراندوم مستقل شوند .

 

این درحالی است که منطقه اسکاتلند مهمترین منبع نفت و گاز بریتانیا میباشد .

 

استقلال طلبان اسکاتلند اعلام کرند که هنوز وقت برای برگزاری رفراندوم مناسب نیست .

استقلال طلبان اسکاتلند  می ترسند که مردم اسکاتلند به استقلال رای ندهند چراکه دموکراسی در بریتانیا حاکم است و آنها همچون سایر شهروندان بریتانیا از تمام حقوق انسانی از جمله مشارکت سیاسی در کشور به شکل برابر با انگلیسی ها برخوردارند  و نیازی به استقال نمی بینند .  

قبلا اهالی ولز ، ایلند شمالی و اسکاتلند تحت سلطه انگلیسی ها که یکی از چهار منطقه اصلیبریتانیا میباشد بودند و از حقوق مساوی برخوردار نبودند و میل به واگرایی داشتند اما در حال حاضر در سایه دموکراسی و برابری  و امکان مشارکت مساوی در سرنوشت مشترک کشور میل به واگرایی کاهش و همگرایی اساسی و بنیادی شکل گرفته است .  

چندی پیش چک و اسلواکی به شکل مسالمت آمیز ازهم جدا شدند  و حتی خون از دماغ کسی هم نریخت . 

البته اتحاد ملل در کنار شناسایی هویت و حقوق آنها نتائج بسیار مفیدی دارد همچنانکه اهالی اروپا با میل و رغبت در کنار حفظشخصیت ملی ، اتحادیه اروپا را شکل دادند و بسیاری از کشورها در آرزو و در انتظار پیوستن به این اتحادیه هستند .

 

حالا مقایسه کنید بریتانیای شیطان پیر استثمارگر را با ایران عزیز که حتی اولیه ترین حقوق انسانی یعنی تحصیل به زبان مادری برای ملل غیر فارس اعم از کرد و بلوچ و ترک و ... ممنوع است و میلیونها نفر ازاهالی اهل تسنن حق ندارند در پایتخت ایران حتی مسجد داشته باشندو هرکس از حقوق انسانی برابر با هموطنان فارس زبان صحبت کند تجزیه طلب و جاسوس و ایادی بیگانگان خطاب و مجازات میشود . 

 

در این کشور حتی دفاع از محیط زیست و دریاچه ارومیه اگر در آذربایجان و مناطق غیر فارس باشد ، برابر با واگرایی و تجزیه طلبی خوانده میشود . 

اخیرا 26 فعال طرفدار حفظ دریاچه مجموعا  ارمیه به 1390 سال زندان و هزاران ضربه شلاق محکوم شدند .  

اما

ارمنی ها که اقلیت کوچکی بیش نیستند هم به زبان مادری خود تحصیل می کنند هم کلیسا دارند و هم حتی حق دارند علیه مسلمانان ترکیه هرسال تظاهرات برگزار کنند و شعار مرگ بر ترک مسلمان سر دهند . 

 

به این می گن دموکراسی از نوع ایرانی . 

 

واقعا که هنر نزد ما ایرانیان است و بس !!!!!!!!!!!!!!!

کدام کشور شایسته الگو شدن است؟(بخش پایانی)

 مقایسه توسعه انسانی ایران و ترکیه

مشارکت در تجارت جهانی:

 از دیگر مواردی که در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفته، وضع صادرات و واردات کشورها، از جمله نسبت صادرات مواد اولیه، کالاهای صنعتی و کالا با فناوری بالا به کل صادرات است.

ادامه مطلب ...

مقایسه توسعه انسانی ترکیه و ایران (۲)

 کدام کشور شایسته الگو شدن است ؟شاخص نیروی انسانی در ایران و ترکیه

 مردم ایران، از انقلاب مشروطه تا کنون، بیش از یکصد سال است که  برای غلبه بر توسعه نیافتگی تلاش می کنند

ادامه مطلب ...

کدام کشور شایسته الگو شدن است ؟

مقایسه توسعه انسانی ترکیه و ایران

فرایند توسعه اقتصادی عبارت است از رشد همراه با افزایش ظرفیتهای تولیدی، اعم از ظرفیتهای فیزیکی، انسانی و اجتماعی. این فرایند را می توان گسترش فعالیتهای افراد دانست. تا پیش از دهه 70 میلادی درآمد سرانه، به عنوان مبنای سنجش توسعه یافتگی کشورها در نظر گرفته می شد.

ادامه مطلب ...