آذربایجان

پرچمدار دموکراسی ، پیشگام توسعه

آذربایجان

پرچمدار دموکراسی ، پیشگام توسعه

ادعاهای دروغین ارامنه و حقایق تاریخی

 
ادعاهای دروغین ارامنه و حقایق تاریخی
در ماه مارس 1918 در باکو بیش از 30 هزار ترک آذربایجانی بدست ارامنه کشته شدند
852bd7e8-d48b-4d7f-9feb-4cc7e1b21a90-444x333.jpg
تاریخ انتشار 26.04.2010 12:45:34 UTC
به روز شده 26.04.2010 12:45:34 UTC
ماه آوریل، برای ترکها ماه پر تحرکی است. ماهی است که با شوخی آغاز می‌شود و با جدیت تمام خاتمه می‌یابد. هفته حاکمیت ملی و روز کودک از جمله برنامه‌هایی است که در این ماه از سوی ملت و دولت ترکیه در سطح وسیعی جشن گرفته می‌شود و دقیقاً یک روز پس از آن، ادعاهای کاذب ارامنه پیرامون وقایع 1915 با بوق و کرنا و مظلوم‌نمایی خاص تکرار می‌شود.
 
دیاسپورای ارمنی سالانه با صرف هزینه‌های سرسام‌آور می‌خواهد به دنیا بقبولاند که این قوم از سوی ترک‌ها مورد نسل‌کشی، قتل و غارت قرار گرفته و مظلوم واقع شده است. برخی از کشورهای مسیحی نیز که دیاسپورای ارمنی از نفوذ قابل توجهی در آنها برخوردار است، بنا به دلایل سیاسی از جمله رقابت تاریخی با ترک‌ها، حمایت نه چندان پنهان از هم کیشان مسیحی و نفوذ بیشتر در منطقه، فعالیت‌های دیاسپورای ارمنی را مورد حمایت قرار داده و ادعاهای دروغین ارامنه را به عنوان واقعیات تاریخی در پارلمان‌های خود به تصویب می‌رسانند تا شاید بدین ترتیب مانعی بر سر راه پیشرفت و توسعه جهان ترک‌ و به ویژه ترکیه و آذربایجان ایجاد کنند.
 
 

 

ادامه مطلب ...

"21آذر و نقض حقوق بشر"

کنفرانس 

"21آذر و نقض حقوق بشر"

 

همزمان با 64 امین سالگرد تاسیس حکومت ملی در آذربایجان جنوبی به رهبری سید جعفر پیشه وری، کنفرانسی تحت عنوان" 21 آذر و نقض حقوق بشر در آذربایجان جنوبی" با حضور جمع کثیری از دوستداران حرکت ملی آذربایجان و با سخنرانی مشروح مهندس "احمد دمیرچی" دبیر امور بین الملل موسسه کاموسن ترکیه و نیز وکیل "صالح کامرانی" یکی از فعالین سرشناس حرکت ملی و نیز سخنان کوتاه داوود توران، زائور بایراملی و فرزاد صمدلی در کانون فرهنگی آذربایجان در آنکارا برگزار شد.

ادامه مطلب ...